لوگو های پیچیده چگونه طراحی می شوند ؟
چه قیاس بهتری از اثر انگشت در این زمینه وجود دارد؟
شما وقتی به اثر انگشت از فاصله نزدیک نگاه می کنید می توانید ظرافت آن را ببینید، اما وقتی دور می شوید تمام جزیئات آن محو می شوند.
در مورد لوگو نیز این واقعیت صدق می کند.
یک لوگوی پر از جزئیات نمی تواند در مقیاس های بزرگ به خوبی خود را نشان دهد.
لوگوهای پیچیده وقتی در اندازه های کوچک چاپ می شود جزئیات را نشان نمی دهد و گاهی اوقات حتی محو به نظر می رسد.
هر چه جزئیات بیشتر باشد بیننده با اطلاعات بیشتری روبه رو است که باید در ذهن خود آن را پردازش کند.
یک لوگو باید به یادماندنی باشد و بهترین راه به یادماندنی بودن ساده بودن است.
به لوگوی شرکت های نایک یا اپل نگاه کنید. هر کدام دارای طراحی فوق العاده ساده ای هستند که در هر اندازه ای قابل چاپ هستند .
بدون رنگ طراحی فوق العاده شما هویت خود را از دست می دهد.
اما یک اشتباه رایج در این میان وجود دارد.
برخی طراحان نمی توانند منتظر بمانند تا به طراحی خود رنگ و لعاب اضافه کنند، برخی نیز تمام تأکید خود را کاملا بر این موضوع قرار می دهند. انتخاب رنگ باید تصمیم آخر شما باشد.
ابتدا با طرح سیاه و سفید شروع کنید. هر کسب و کاری بالخره دیر یا زود تمایل دارد لوگوی خود را به یک رنگ نمایش دهد.
بنابراین رنگ نباید هویت لوگو را تحت تأثیر قرار دهد.
وقتی صحبت از طراحی لوگو می شود انتخاب فونت مناسب مهم ترین تصمیم طراح لوگو می شود. اغلب مواقع شکست یک لوگو به خاطر انتخاب ضعیف فونت بوده است.
انتخاب فونت مناسب یعنی تطابق فونت با نماد. اگر این تطابق بیش از حد باشد نماد و فونت برای جلب توجه با یکدیگر رقابت می کنند.
اگر تطابق یکی نباشد بیننده نمی داند بر کدام تمرکز کند. کلید کار یافتن توازن بین این دو است. هر فونتی دارای هویت است.
اگر فونت نتواند ویژگی نماد را منعکس کند، پیام برند به کلی از دست می رود. فونت های ضعیف به راحتی دست چین می شوند زیرا طراح این مسئله را جدی نگرفته است. برخی طراحان به آخرین چیزی که فکر می کنند فونت است، اما باید دانست انتخاب فونت مناسب تغییر چشم گیری در لوگو ایجاد می کند.